vrijdag 25 november 2022

Rainbow Friday

Zelf ben ik volledig tegen Black Friday. Om te beginnen ben ik wat allergisch voor het ongebreideld overnemen van al die malle Amerikaanse feestdagen. Extra erger ik mij aan mensen die bij het minste of geringste staan te steigeren als iets van ONZE cultuur afgepakt wordt, maar wel Valentines Day, Haloween en Black Friday omarmen. De - om even in de juiste sfeer te blijven - zogenaamde cherrypickers. Ranzig opportunisme als levensstijl...........

Verder leidt een dag als Black Friday alleen maar tot perverse overconsumptie. Mensen kopen ineens dingen waar ze al een leven lang zonder konden en nu het 60% Off is moeten ze het ineens hebben?
Dingen kopen omdat ze goedkoop zijn en ze vervolgens niet gebruiken.
Dit soort dagen maakt ons geen betere mensen en als een regering wat aan het klimaat wil doen ligt hier wel een enorm open doel. 
 
Voor mij mag het direct afgeschaft worden en als protest draai ik vandaag geen zwarte platen! Ik snap wel dat dit protest niks uithaalt, maar het voelt wel goed dat ik geen deel uitmaak van deze perverse malligheid. 
Niet deel van een kudde die hijgerig voor een winkel staat te wachten - om als de deuren open gaan andere mensen omver te lopen - om als eerste bij de 60% Off te zijn.

Genoeg.....ik ga zelf een heerlijke regenboog vrijdag houden. Als symbool geen zwart vinyl vandaag. Punt.
Fijne set platen trouwens dit: 2 x Allman Brothers, Eric Clapton, Crosby Stills Nash & Young, Bob Dylan, Jimmy Page, Everly Brothers en Otis Redding & Carla Thomas. 
 
Koffie bij............zwart! Er zijn wel grenzen...........
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten