zondag 3 oktober 2021

Chubby Checker - Lovely Lovely

Negen jaar was ik en het is mij eerste bewuste herinnering dat ik muziek ging waarderen. Ik kwam op een zaterdagmiddag thuis en m'n ouders hadden dit singeltje gehoord.

Iedere keer als dit nummer op de radio werd gedraaid werd ik helemaal vrolijk. Dat was blijkbaar een geschikte aanleiding om het singletje in huis te halen. Eenmaal in huis is het ook echt grijs gedraaid.

Het is vandaag de verjaardag van Chubby Checker en dat is toch een prima moment om "Lovely Lovely" nog eens uit de speakers te laten rollen.

Checker is geboren in 1941 en heeft niet zo gek lang geleden nog optredens gedaan. Helaas is veel materiaal van Checker in de grote brand bij Universal Studios verloren gegaan.

De klassieker "Loverly, Loverly" gaat voor mij echter nooit verloren.

Happy Birthday Chubby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten