donderdag 20 mei 2021

Zucchero Sugar Fornaciari ‎– Blue's

Vandaag in de buurt van Den Haag met een vriend wezen wandelen. Toen we terug in de stad waren liepen we tegen een markt aan met boeken, kunst, kitsch en........... platen.
De voetjes gloeide van het lopen al wel maar zo'n kans liet ik niet voorbij gaan.

Loop ik als Blues liefhebber tegen een album aan met de titel Blue's............
Ik heb de nodige Italiaanse Rock in de kast staan dus ik durfde het risico wel te nemen.
Vooral omdat ik twee prima CD's van Zucchero heb gehad die beide goed waren bevallen.

Prima album van Zucchero en het werd zelfs tot dat moment wereldwijd het best verkochte album door een Italiaanse artiest. In Italië alleen al gingen goed 1,5 miljoen exemplaren over de toonbank.

Aan het album werkt een zeer groot aantal artiesten mee, waarbij voor de meeste mensen Clarence Clemons de meest bekende zal zijn.
De helaas in 2011 overleden Clarence Clemons kennen we natuurlijk vooral als saxofonist van Bruce Springsteen maar heeft bij veel grote artiesten meegewerkt.
 
Blue's is uit 1987 en is het vierde album van Zucchero. Het album bevat onder andere de hit "Sensa Una Donna" en een van mijn favoriete nummers van Zucchero: "Dune Mose".
Van dat nummer heb ik een clip van Zucchero samen met Miles Davis in een playlist zitten. Schitterend!
 
Heerlijke plaat om de vermoeide voetjes - zonder schoenen - rust te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten