vrijdag 7 mei 2021

Tranquil Valley Roamers

Deze week kreeg ik van een vriend een paar verzamelalbums. Nu ben ik niet zo van de verzamelalbums maar als ik er een paar krijg gebruik ik deze graag als inspiratie.
 
Tussen die platen zat ook een plaat van Tranquil Valley Roamers met als albumtitel Country & Western Hits. Ik had van deze groep nog nooit van gehoord dus zoeken op het Woeste Wilde Web..............
Ik kom het album tegen bij Discogs (LP en CD database) en een paar vage Marktplaats-achtige sites. Verder kan ik over het album en de Tranquil Valley Roamers helemaal niks maar dan ook niks vinden.
 
Juist omdat ik er niks van kan vinden groeit de nieuwsgierigheid. De voorkant van de hoes geeft weinig info. Naast de naam van de groep en de album titel geeft de voorkant van het album geen geheimen prijs.
Op de cover een prachtige mevrouw en de foto ook wel een heerlijk tijdsbeeld. De dame in kwestie houdt op een wat gevaarlijke wijze een revolver vast. Uitkijken dus!
Verder zien we nog een logo met Grand Gala Stereo.
 
 
Dat logo treffen we ook aan op de achterzijde van de hoes. Daar een overzicht van de nummers:
 
Side 1
All The Good Times     
Freight Train     
On Top Of Old Smokey     
She'll Be Coming 'Round The Mountains     
East Virginia     
Old Folks At Home
 
Side 2
Goin' Up Cripple Creek
Cottonfields
There's A Tavern In The Town
Rye Whisky
Texas Rose
Little Maggie 

Vrij basic en standaard Country nummers maar de vraag wie we hier horen zingen en spelen overheerst en blijft vooral onbeantwoord.

Op de hoes nog wel de namen van de fotograaf en ontwerper van de hoes. Beide namen kom ik in de Discogs database bij andere albumhoezen tegen dus zijn beide geen onbekende in de muziekwereld.

Van designer Eric Wondergem kom ik verder niet veel tegen, maar fotograaf Frits van Swoll leidt tot een mooi spoor. Sterker van Frits is een heuse Wiki pagina!
Frits is naast fotograaf ook muziekproducent en begon ooit bij Polygram. Foto's van Frits haalde zelfs album covers van grote namen als Miles Davis.
Zelf is hij een liefhebber van Jazz maar professioneel als producent ook in actie voor bijvoorbeeld Italo Disco.
Als fotograaf kreeg hij naast internationale Jazz artiesten ook vele Nederlandse artiesten voor de camera zoals Bonnie St. Claire, The Golden Earring, Benny Neyman, Lenny Kuhr, Jules de Corte.
Dit laat tevens zien over wat voor een enorme tijdlijn deze fotograaf actief is geweest.

Naast de fotocamera wist Frits ook de weg naar de videoclip te vinden en maakte clips voor Anouk en  Direct.
Een van de beroemdste - in Nederland dan toch - foto's die Frits heeft gemaakt is de cover van het album Hoe Sterk Is De Eenzame Fietser van Boudewijn de Groot.
Die foto heeft ook de cover gehaald van het fotoboek dat Frits in 2018 heeft uitgegeven. Het fotoboek kreeg als heerlijke titel Vinyl In Stills. Het boek bevat foto's die Frits heeft gemaakt voor albumcovers  maar nu in een prachtige zwart/wit bewerking.

 
Het album waar ik deze zoektocht mee begon heeft beslist veel boeiende zaken opgeleverd, maar ik weet nog steeds niet wie de Tranquil Valley Roamers zijn........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten