dinsdag 15 december 2020

On The Road To Find Out

Gister heb ik mijn ontslag genomen en dat is dan zo’n moment om terug te grijpen op dit album dat dit jaar haar 50e jubileum kent.

Cat Stevens vierde dat eerder dit jaar met een remake van dit album met als hoogtepunt dat hij als vader tegen “zijn” zoon zingt, waarbij dus opnames van 50 jaar geleden met die van nu zijn gecombineerd.
Naast deze Tea For The Tillerman 2 kwam er deze maand ook een luxe box uit.
De box bevat 2 LP’s, 5 CD’s, 1 Blue Ray een schitterend boek en wat grapjes als poster en sticker.
De 1e LP is een remaster van het originele album. De 2e LP bevat live opnames uit de legendarische Troubadour.
 
Als CD de remix van het originele album, de remake van dit jaar en verder veel demo's en nooit uitgebrachte live opnames.
Het boek is echt prachtig en het gaat niet alleen over dit album, maar laat ook de context van 1970 zien. Mooie en bijzondere foto’s en documenten. Zo’n boek waar je met een knap glaasje volledig in kan verdwalen.
Zo nu en dan verdwalen is prima, maar niet meer in m’n werk. Daar ben ik echt te oud voor geworden. En beter op tijd stoppen dan door klooien.
Aan het eind van je proeftijd tegen een werkgever zeggen dat je niet verder gaat is nooit leuk. Ze zagen het ook niet aankomen. Niet leuk maar ik ben niet geschikt om in een non-profit organisatie m’n weg te zoeken. Ik heb het geprobeerd maar dat gaat niet goed komen. Dus afscheid genomen.
Het zijn wel momenten dat het album Tea For The Tillerman tevoorschijn komt.
 
Voor de Kerst mijzelf getrakteerd op deze schitterende box en voor liefhebbers van dit album een feestje.
Dit soort boxen zijn nooit goedkoop, maar als je jezelf nooit kietelt heb je nooit lol.

Genieten van deze box met daarop diverse uitvoeringen van "On The Road To Find Out"……………. Keer op een keer voor mij een zeer toepasselijk nummer.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten