zaterdag 24 november 2018

Mud Rock

Ik was 18/19 en m'n platencollectie bestond uit The Stones, Neil Young, Cat Stevens, The Who, Carole King, Led Zeppelin, Ten Years After, Bob Dylan.The Byrds, Iron Butterfly, Rare Earth (kennen jullie het album MA? Briljant!), Pink Floyd, King Crimson en nog want aanverwant materiaal.

Ik koerste (racefiets) dus uit ging ik vooral in de winter. Spraken we met een groepje af in Het Fust. Een bekende kroeg op het Stadhuisplein in Rotterdam.
Het meisje (schatje met ideale maten) waar ik verkering mee had hield van heel andere muziek. Wat meer disco soul EN van MUD!
Als we dan een paar uur in Het Fust hadden gezeten gingen we naar een disco tegenover Transtec. Transtec importeerde Quad Hifi spullen. Ging ik altijd even bij de etalage kwijlen en het zou nog vier jaar duren voor ik m'n eerste Quad installatie kocht.
Winters waren nog koud maar ik had alleen een colbertje aan. Stoer moest je zijn voor de meisjes. M'n jatten vroren er bijna af maar ik had het niet koud!
Na een kwartier kwijlen gingen we dan de disco in. Dan gingen we met ons groepje een uur lang helemaal los op MUD. Nooit platen van gehad. Is voor mij vooral kroeg muziek. Als je 10 bier op hebt is alles leuk.
Lekker meebleren!
Ik "kreeg" deze afgelopen week als bijvangst en ik doe hem niet weg. Ik zit helemaal te springen op m'n stoel. Gewoon leuk!
Ik had overigens een kapsel zoals die gast rechts op de foto. Alleen ik had "helaas" niet zo'n pak.

Lekker even sentiment! En ik ga deze bewaren voor een tuinfeest.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten