donderdag 6 juli 2023

Wereld Kusdag

Laat ik het maar gelijk bekennen: ik ben gek op zoenen. Mijn lief gelukkig ook. Deze blog gaat niet over romantische en erotische opschepperij maar een lekker potje zoenen slaan we niet snel over.

Overigens ben ik wel blij dat door de Corona dat zoenen bij ontmoetingen en nieuwjaar flink is gereduceerd. Ik ben best een leuke vent en snap dat vrouwen mij graag zoenen maar de behoefte is maar zelden wederzijds.

Muziek, romantiek en liefde gaan hand in hand en liedjes over een kus zijn dan ook makkelijk te vinden. 

Bryan Ferry begint zoals een ieder met "One Kiss" en is te vinden op het album In Your Mind uit 1977. Elvis is dan weer erg ongeduldig met "Kiss Me Quick" wat op diverse albums is verschenen waaronder A Portrait In Music uit 1973.
Een tikje hopeloos is "I'll Kiss The World Goodbye" van J.J. Cale. In de gevangenis en verlangend naar een vrouw en het staat op het album Realy uit 1978.

Joe Bonamassa is met z'n "Last Kiss" blijkbaar uit gezoend maar het nummer stond meemaals op een setlist van zijn optredens. Te vinden op het studio album The Ballad Of John Henry (2014) maar ook op diverse twee live albums uit de serie Tour De Force.
Kate Bush houdt het met "Infant Kiss" op het album Never For Ever (1980) op een kinderkus en ook Gram Parsons doet dat met "Kiss The Children". Beide onschuldig maar tevens een onderwerp waar je tegenwoordig met handschoentjes mee om moet gaan...............

Little Feat gooit op het album Dixie Chicken het nummer "Kiss It Off" in de strijd. Lucinda Williams horen we dan weer op Blessed (2011) met "Kiss Like Your Kiss". Luister van dat laatste nummer ook eens naar de Kitchen Table versie. Om te zoenen!

Lucinda is blijkbaar gefascineerd door de kus want al eerder hoorde we van haar  "Still I Long For Your Kiss". Het staat op het legendarische album Car Wheels On A Gravel Road uit 1998.  Op het Corona album Southern Soul kleurt Lucinda dat nummer nog eens extra in.

Als ik nog even verder zoek zal er vast nog veel meer gezoend worden, maar dit is wel een fijn setje platen om de dag mee door te komen.

Verder hoop ik dat jullie allemaal vaak en lekker zoenen...................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten