dinsdag 6 november 2018

Pink Floyd - Wish You Where Here

Uit m'n hoofd. Een maandje of jaar kan fout zijn.
Februari 1976! Koud, tering koud! De week ervoor had ik een prachtige jonge vrouw leren kennen en daarmee afgesproken in het centrum van Schiedam........
Ze was niet alleen prachtig maar kon ook nog eens gezellig babbelen en heerlijk zoenen. Scheren was nog niet echt nodig. Als ik even door de wind liep waaide het dons er vanzelf af. Luchtje op ("geleend" van m'n pa), schoon overhemd, sokken en ondergoed.
Met de bus naar het centrum van Rotterdam om daar de tram te nemen.
Lijn 1!
Alleen Lijn 1 kwam nooit in Schiedam aan. In ieder geval niet op tijd. Een storing (vorst!) aan de wissel had het voorste deel van de tram rechtuit gestuurd en het tweede deel de bocht om.
Veel en veel te laat kwam ik in Schiedam aan.

In die jaren ging in nog wat overdreven met "foutjes" in de liefde om. Ik was echt ontdaan. De hele, maar dan ook de hele nacht Wish You Where Here zitten draaien.
Geen verwarming op m'n kamertje en 10 waxinelichtjes en een dikke trui aan en slecht gedraaide sjaggies roken.
Dit blijft natuurlijk überhaupt een briljante plaat, maar ik ben nooit meer te laat op een afspraak geweest en als ik deze plaat draai moet ik toch steeds even aan die prachtige jonge dame denken.
Haar later nog eens tegengekomen, maar allebei waren we toen verliefd op een ander.
Eind goed al goed? Zeker want Wish You Where Here heb ik recent op nieuw vinyl en die klinkt zo belachelijk goed.
Brrrrrr wat goed!

Laat de winter maar komen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten